Veel gestelde vragen
Bekijk hier de veel gestelde vragen door wensers en vervullers.
Veel gestelde vragen door wensers
Wanneer kom ik voor de Wensboom in aanmerking?
Wanneer je ouders door omstandigheden tijdelijk of niet in de gelegenheid zijn om jou een extraatje te geven met Sinterklaas of Kerstmis.
Tot welke leeftijd mag ik wensen indienen?
Van 0 tot en met 13 jaar
Verkeert mijn vervulde wens in nieuwe of gebruikte staat?
Het gedachtegoed van Stichting de Wensboom is het recyclen van goed, bruikbaar speelgoed. Soms kiest de vervuller er echter voor om nieuw (dus gekocht) speelgoed te schenken.
Vanaf en tot wanneer mag ik wensen indienen?
Wensen mogen worden ingediend van maandag 1 november t/m zondag 8 december.
Wanneer wordt mijn vervulde wens uitgegeven?
Wanneer wensen voor week 48 vervuld zijn, worden deze uitgegeven op zaterdag 30 november.
De openstaande wensen blijven op de wensenlijst staan. Wanneer ze dan vervuld zijn, worden ze op zaterdag 21 december uitgegeven.
Mag ik op verschillende tijden wensen indienen voor Sinterklaas en voor Kerstmis?
Je mag 1 keer maximaal 5 wensen indienen. Deze wensen dienen per gezin ingeleverd te worden. Voor elk kind mag je 5 wensen opgeven. Dus 1 kind = 5 wensen, 2 kinderen = 10 wensen, 3 kinderen = 15 wensen enz. Zorg er voor dat alle wensen in een keer ingeleverd worden. Nagekomen of gewijzigde wensen worden niet opgenomen.
Mag ik wensen wat ik maar wil?
We begrijpen dat er ook vraag is naar dure wensen, dagjes uit en cadeaubonnen. Helaas, deze wensen kunnen wij niet aannemen.
Voor boodschappenpakketten, fietsen, laptop/computers verwijzen we je graag naar andere instanties.
Hoe weet ik of mijn wens is vervuld of kan worden vervuld?
We hanteren in de wensenlijst de begrippen ‘gereserveerd’ en ‘vervuld’.
Is jouw wens verdwenen uit de rij met wensen, klik dan op het kopje ‘Klik hier voor alle vervulde wensen’. Waarschijnlijk zul je je wens daar dan vinden. Dit wil zeggen dat iemand aangeboden heeft om deze wens te vervullen.
Dit is echter geen garantie dat de wens is vervuld. Alleen als de vervuller de wens daadwerkelijk heeft gebracht, is de wens vervuld.
Stichting de Wensboom is niet aansprakelijk voor verkeerd vermelde informatie over de wensen op de website. En ook niet voor het wel of niet daadwerkelijk vervullen van de wensen.
Komt de Wensboom de spullen bij mij thuis brengen?
Nee. We maken gebruik van een ophaalschema waarbij wij respect hebben voor je privacy. Dit ophaalpunt is een centrale plaats in Boekel. I.v.m. deze privacy is het dan ook van belang dat je, je houdt aan de afgesproken tijd. Wanneer wij je bellen/mailen om de afhaaltijd door te geven, vermelden wij meteen of het verstandig is om met een auto te komen. Zorg wel zelf voor tassen.
Waar en wanneer kan ik mijn spullen komen ophalen?
Er zijn twee uitgifte-data: 1 keer voor Sinterklaas en 1 keer voor Kerstmis. Enkele dagen van tevoren krijg je van ons bericht wanneer, waar en hoe laat je de wens(en) kan komen ophalen. Als er van de vijf wensen een of meer wensen onvervuld blijven na Sinterklaas, blijven deze op de wensenlijst staan en kan het zijn dat je daarvoor nog een oproep krijgt voor de Kerst-uitgifte.
Wat als ik niet op de geplande uitgifte-datum kan komen?
Als je voor de uitgifte-datum voor Sinterklaas niet kan, krijg je een nieuwe oproep voor Kerstmis. Ben je met de Kerst-uitgifte ook verhinderd, dan kun je met onze contactpersoon hiervoor (bij gegronde reden!) een nieuwe afspraak maken via de mail. Aangezien dit alleen bij hoge uitzondering kan plaatsvinden verzoeken wij je om iemand uit je omgeving te vragen de wensen op te halen.
Hoe kan het dat iemand – die later een wens heeft ingediend dan ik – eerder een wens aangeboden/ gereserveerd heeft gekregen?
De vervuller bepaalt welke wens van een wenser wordt vervuld. Indien de vervuller aangeeft dat het niet uitmaakt voor welke wenser deze wens is wordt de wens op grond van de aanvraagdatum ingevuld.
Blijft mijn wens, mocht deze nog niet aangeboden zijn door iemand, staan tot het moment van de Kerst-uitgifte?
Als er wensen onvervuld blijven na Sinterklaas, dan blijven deze op de lijst staan en kan het zijn dat je daarvoor nog een oproep krijgt voor de Kerst-uitgifte.
Kan ik er, als een wens op gereserveerd staat, vanuit gaan dat mijn wens vervuld gaat worden?
De status ‘gereserveerd’ is altijd onder voorbehoud. Stichting de Wensboom is hierin niet aansprakelijk voor gemaakte fouten en kan deze status ten alle tijden wijzigen. U bent pas verzekerd van een vervulde wens wanneer wij hierover telefonisch contact met u hebben opgenomen.
Veel gestelde vragen door vervullers
Mag ik een voorkeur uitspreken waar mijn aanbod naartoe gaat?
Ja, u spreekt uw voorkeur uit door de code die voor de wens staat te vermelden.
Moet het nieuw of gebruikt speelgoed zijn?
Het gedachtegoed van de Wensboom is goed/ bruikbaar speelgoed te recyclen. U bent uiteraard vrij om voor nieuw speelgoed te kiezen.
Waarvoor staat de code die bij de wens vermeld staat?
Deze code is voor ons een controle om er zeker van te zijn dat de wens bij de juiste persoon terecht komt.
Hoe zorg ik ervoor dat mijn aanbod bij het betreffende kind terecht komt?
Wanneer u het speelgoed inlevert zou het fijn zijn als dit gemerkt is d.m.v. een sticker met de code die voor de wens op de wensenlijst wordt genoemd. Deze code correspondeert met de betreffende wenser en zijn wens (bijv. code – jongen/meisje – leeftijd).
Kan ik bruikbaar speelgoed bij de Wensboom kwijt wanneer het niet op de wensenlijst staat?
Nee.